PANELL PROFESIONAL

PANELL PROFESSIONAL

20 de octubre de 2017

VIDEOCLIPS, NAIXEMENT D’UNA NOVA CULTURA EN LES PLATAFORMES DIGITALS

El gènere musical trap va néixer a Atlanta als anys 90. Però al nostre país no va tenir el seu moment fins fa tan sols 3 anys. Les plataformes digitals han jugat un paper important en el naixement d’una nova cultura anomenada “TRAP” que al costat d’una estètica de carrer ha usat el videoclip per crear els seus propis codis.

Us convidem a presenciar una taula de debat on es parlarà de les claus per poder entendre l’èxit d’aquest moviment anomenat trap.

Per a això comptem amb la participació de professionals de diferents àmbits:

ramon vevo

Ramon Pascual (Head of Spain at VEVO)

Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de Barcelona i en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Oberta de Catalunya, actualment és el Head of Spain de la plataforma de vídeos musicals Vevo, encarregant-se de mantenir les relacions amb els principals partners, seleccionar i promocionar el contingut que més s’adequa a la seva audiència, crear contingut original i generar accions per incrementar la percepció i coneixement de Vevo a Espanya. Anteriorment, va treballar durant 4 anys a la també plataforma de vídeos musicals Muzu.tv.

Gran apassionat de continguts digitals d’entreteniment en general i d’aquest apassionant sector en constant evolució.

KOKO_2

Kokos Ackee (Productor audiovisual)

Kokos ackee és un jove realitzador del barceloní Polígon Canyelles, que amb les seves tècniques de “guerrilla” està trencant esquemes en el món audiovisual alternatiu. El seu estil àgil i gran producció ha definit la estètica trap d’aquí. Fins i tot figures internacionals del gènere han comptat amb ell, com el nord-americà Waka Flocka. Aquest realitzador ha estat capaç de gravar més de mig centenar de clips en un any.

alicia

Alicia Álvarez Vaquero (Periodista i Investigadora)

Doctora en Narrativa Audiovisual i periodista musical. Treballa com a professora de l’assignatura Estètica i Comunicació de Masses a la Facultat de Comunicació Blanquerna (Universitat Ramon Llull) on també és membre del grup de recerca Cultura i Audiovisual. Des del 2012 ha treballat com a col·laboradora de mitjans com Concepte Ràdio, DJ Mag, Playground, Broadly – Vice, Temptacions – El País o Beatburguer (web de la qual és editora en cap durant l’any 2015). En 2014 co-dirigeix ​​el documental “BCN, ¿sello discográfico?”, estrenat al Festival In-Edit d’aquell mateix any.

 Damed Squad (Artista)

Si a USA tenen a Lil Yachty, a Espanya tenim a Damed Squad.
El grup format per EnryK (productor), Lil Moss i Mishii s’ha convertit en el trident amb més projecció internacional del panorama nacional en què a trap music es refereix. L’oracle de la incombustible factoria de talents anomenada Youtube ha parlat; 2017 està sent el seu any i Damed Squad ja destil·la el seu propi so ajustat als nous codis del trap nord-americà més experimental made in Atlanta.

Amb aquest pretext el seu impacte no ha fet més que pujar exponencialment. Col·laboracions amb Yung BeefCecilio G, o Kidd Keo. Solament al 2017 han omplert Razzmatazz i Daba Daba, pels mitjans tampoc han passat desapercebuts, i els experts en música d’avantguarda ja omplen pàgines parlant sobre el magnetisme de l’últim diamant de l’efervescent escena trap catalana.